Sometimes is never quite enough
If you're flawless, then you'll win my love
Don't forget to win first place
Don't forget to keep that smile on your face

Hymyilen lähes aina. Se on tarkoitettu kaikille. Nauran ja iloitsen, vaikka sisälläni kiehuisi. Normaalia, totesi terapeutti ja armahti minut lääkitykseltä.
Parhaani koitin kunnes väsähdin. Nyt alkoi rehellinen alamäki. Minun oma lupani lepsutella ja laskea miten alas haluan. Eikä kukaan ole ottamassa minua kiinni. Täytyy vain toivoa ettei maa satu jalkojen alla.

Be a good boy
Try a little harder
You've got to measure up
And make me prouder

Aina yritystä äärirajoille. Lisää, lisää ja lisää. Kyllähän sitä parempaan pystyn. Miksi tehdä asiat helpoimman kautta. Raadan itseni verille, jotta voisitte ihailla minun saavutuksiani. Ihmetellä kuinka tein sen taas.

How long before you screw it up
How many times do I have to tell you to hurry up
With everything I do for you
The least you can do is keep quiet

Palkkioksi saan sen mitä ansaitsen. Ei omaa etuaan ajatteleva muuta tarvitsekaan. En halua paljastaa turhautumista, en sitä kuinka se sattuu. Olen siis vain hiljaa, kuten kiltin tytön kuuluukin.

Be a good girl
You've gotta try a little harder
That simply wasn't good enough
To make us proud

Kirin minkä kerkiän enkä silti tavoita haluamaani. Kohteeni on karannut jo aikoja sitten. Joten voin hyljätä kaiken. Repeän ja pakahtumaisillaan oleva minäni hajoaa olemattomiin. Ilman merkitystä, haluten kadota ilmaan, näkymättömiin.

I'll live through you
I'll make you what I never was
If you're the best, then maybe so am I
Compared to him compared to her
I'm doing this for your own damn good
You'll make up for what I blew
What's the problem ...... why are you crying

Ei. Minun lävitseni ei eletä. Minua voidaan hyväksikäyttää, jyystää ja raastaa, mutta minun elämäni on minun. Muutan suunnan ja teen siitä omani. Se ei ole kenenkään muun elettävissä. Ei sitä toisaalta kukaan halunnutkaan. Minun tulee vain oll avähintäänkin yhtä hyvä kuin he. Mitä tapahtuisikaan jos en täyttäisi mittoja, saavutustavoitteita, kunniaa ja mammonaa.. Ei tässä ole kyse onnesta. Kyse on elämästä, ja siitä kuinka muut täydentävät omaamme.

Be a good boy
Push a little farther now
That wasn't fast enough
To make us happy
We'll love you just the way you are if you're perfect

Nyky yhteiskunta pyrkii täydellisyyten. Niin me kaikki. Miksi juuri se kuitenkin on se rasittavin ja repivin, raastavin tekijä elämässämme.

En osaa sanoa ei. Kysy mitä ikinä vain ja hymyilen (niin ne eli te luulette että tajusin), nyökkään ja teen mitä haluttiinkaan. Ja sitten jonain päivänä vain ratkean. "Repesin, ojentaisitko liiman?" Onneksi olemme kaikki niin.. -hmm- kuolevaisia.

Alanis Morissette, Perfect